HranaVijestiZdravlje

Trudnoća i povećana potreba za kalcijem

Vaše tijelo će učiniti sve što treba da bi vaša beba napredovala, dajući joj prednost u svemu, čak i kada to loše utječe na vaše zdravlje. Kod manjka kalcija, tijelo će iskorištavati kalcij iz vaših kostiju da bi ga preusmjerilo prema vašem mališanu. Dakle, ako želite da vam kosti ostanu jake dok beba raste u vama, trebate unositi dodatni kalcij hranom ili dodacima prehrani jer vaše tijelo ne može proizvesti dovoljno za oboje. Tokom trudnoće, pokušajte svaki dan unositi najmanje 1000 mg kalcija. Ako imate 18 ili manje godina, potrebno vam je najmanje 1300 mg kalcija svaki dan.

Što kalcij čini za vas?

Svatko treba ovaj esencijalni mineral svaki dan. Osim izgradnje kostiju, kalcij održava vaše mišiće aktivnim i funkcionalnim te pomaže živcima da prenesu poruke iz mozga ostatku vašeg tijela.

Hrana s visokim udjelom kalcija

Mliječni proizvodi poput mlijeka, sira i jogurta neki su od najboljih izvora kalcija. Tamno lisnato zeleno povrće također sadrži kalcij, ali u manjim količinama. Neka hrana sadrži dodani kalcij, uključujući žitarice obogaćene ovim mineralom, hljeb, sok od naranče ili pića od soje. Provjerite oznake na deklaracijama hrane kako biste bili sigurni.

Da biste postigli željeni unos hranom od 1000 mg, popijte tri šolje mlijeka ili soka od narandže obogaćenog kalcijem ili odaberite žitarice koje sadrže 1000 mg kalcija.

Što treba znati o dodacima kalcija

Ako ste alergični na mlijeko, ne podnosite laktozu ili ste vegan, može biti teško unijeti dovoljno kalcija iz hrane. Ako hranom ne unosite dovoljno, ljekar vam može preporučiti dodatke prehrani koji sadrže kalcij. Dodaci kalcija dolaze u dva oblika: karbonat i citrat.

– Kalcijev karbonat je jeftiniji i najbolje djeluje ako ga uzimate s hranom.

– Kalcijev citrat jednako dobro djeluje s hranom ili na prazan želudac.

Mnogi dodaci kalcija sadrže i vitamin D koji pomaže vašem tijelu da apsorbira kalcij. Kako bi vaše tijelo apsorbiralo što više kalcija, uzimajte samo 500 mg kalcija odjednom. Naprimjer, to može značiti uzimanje jedne tablete od 500 mg uz doručak i druge uz večeru.

Dojenje također traži veći unos kalcija. Morate nastaviti uzimati dodatke kalcija dok dojite. Istraživanja pokazuju da možete izgubiti tri do pet posto koštane mase dok dojite jer se dio kalcija gubi majčinim mlijekom. Srećom, ako pazite da unosite namirnice bogate kalcijem i uzimate dodatke prehrani prema uputama, trebali biste vratiti izgubljeni kalcij iz kostiju unutar šest mjeseci nakon prestanka dojenja.

www.prvozdravlje.com