HranaVijestiZdravlje

Savjeti za jačanje mentalne energije

Smatrate da vam je teško da se fokusirate na posao, da počnete sa kućnim poslovima ili, ponekad, čak da povežete misli na logičan način? Ako ste primijetili neke od navedenih znakova, vaš mentalni rezervoar goriva bi mogao biti pri kraju.

Ne postoji precizna definicija mentalne energije, ali ovaj pojam općenito opisuje vašu sposobnost da učestvujete u kognitivnim aktivnostima – drugim riječima – u svakom zadatku koji uključuje razmišljanje. Neki stručnjaci opisuju mentalnu energiju kao stanje raspoloženja u kojem se osjećate produktivno, motivirano i spremno da obavite stvari. Nedostatak mentalne energije, dakle, može značiti da se uopće ne osjećate sposobnim za mnogo toga.

Evo nekoliko savjeta za poboljšanje mentalne energije:

1. Njegujte svoje tijelo

Vaš mozak crpi energiju iz hrane koju jedete, baš kao i ostatak vašeg tijela. Zato nedovoljan unos potrebnih nutrijenata može imati prilično velik utjecaj na mentalnu i fizičku energiju, a da ne spominjemo vaše cjelokupno raspoloženje. Izgleda da tzv. „hrana za mozak“ zaista može napraviti razliku. Ako stalno osjećate manjak mentalne energije, pokušajte svaki dan u svoje obroke dodati neke od sljedećih namirnica:

  1. masna riba poput tunjevine, pastrmke i lososa
  2. orasi
  3. lisnato tamnozeleno povrće, kao što je rukola, špinat, kelj i blitva
  4. kivi i citrusi
  5. žitarice i hljeb od cijelog zrna
  6. jaja, jogurt i sir
  7. nemasni proteini, kao što su proizvodi od piletine, puretine i sojinog mesa.

Redovna uravnotežena prehrana može vam pomoći da zadovoljite svoje prehrambene potrebe i uveliko pomoći u održavanju vaše mentalne energije. Ipak, i brza užina često može pružiti mentalnu snagu. Probajte:

  1. sjeme tikve
  2. tamnu čokoladu
  3. bobice
  4. narandžasto, crveno i zeleno povrće
  5. banane.

Zdravstveni radnik, nutricionista ili dijetetičar mogu vam ponuditi više konkretnih smjernica za kreiranje plana obroka koji odgovara vašim individualnim prehrambenim potrebama.

Ne zaboravite da češće popijete čašu vode. Vašem mozgu je potrebna voda za normalno funkcioniranje, tako da bi održavanje dobre hidratacije moglo imati pozitivan utjecaj na mentalnu energiju.

2. Uzmite šoljicu kafe ili čaja

Ako pokušavate prebaciti svoj mozak u veću brzinu, umjerena doza kofeina mogla bi pomoći u povećanju mentalne energije.

Prema istraživanju iz 2016. godine o efektima kofeina na kognitivne, fizičke i radne (poslovne) performanse, kofein može pomoći u poboljšanju budnosti i pažnje. Kofein bi, također, mogao pomoći u poboljšanju prosuđivanja, pamćenja i sposobnosti donošenja odluka.

3. Ustani i kreni

Misli idu sporo i teško? Neka fizička aktivnost bi mogla pomoći. Dokazi konzistentno sugeriraju da fizička vježba koristi vašem umu, kao i vašem tijelu. Osim što pomaže u promicanju fizičkog zdravlja, redovno vježbanje može učiniti mnogo za poboljšanje:

  1. raspoloženja
  2. pamćenja
  3. cjelokupnog mentalnog i emocionalnog blagostanja.

4. Pokušajte sa dodacima prehrani

Određeni dodaci prehrani, također, mogu pomoći povećanju mentalne energije i dovesti do poboljšanja pamćenja, razmišljanja i pažnje. Dodaci koji su povezani s povećanom mentalnom energijom i mozgom su:

  1. vitamin B12
  2. ginko biloba
  3. ginseng
  4. matična mliječ
  5. kurkumin, glavna komponenta kurkume
  6. omega-3 masne kiseline.

Korisno je da  se posavjetujete sa zdravstvenim radnikom prije nego isprobate neki novi dodatak prehrani.

www.prvozdravlje.com