HranaVijestiZdravlje

Ishrana u prevenciji raka

Savjeti o ishrani koji mogu pomoći u prevenciji raka

Neki načini ishrane mogu pomoći u smanjenju rizika pojave raka. Pa zašto ne biste barem pokušali pomoći sebi prelaskom na zdraviji način života koji počinje upravo prilagođavanjem  ishrane. Ne samo da će pomoći u smanjenju rizika od raka, već će uravnotežena ishrana  pomoći i da poboljšate ukupno zdravlje – zar vam ovo ne izgleda kao dobitna kombinacija?

Upravljajte svojom tjelesnom težinom – to je prvi korak ka zdravlju i prevenciji raka

Da li ste znali da je gojaznost povezana sa povećanim rizikom pojave čak 13 različitih vrsta raka? To je jedan od mnogih razloga zbog kojih biste trebali smanjiti prekomjernu težinu. Održavajući zdravu težinu, smanjujete šanse da dobijete rak i poboljšavate funkcionisanje vašeg organizma – vaše srce ne mora više da pumpa tako snažno, niti vaša pluća moraju da rade prekovremeno. Održavanje zdrave tjelesne težine bitno je i za zdravlje zglobova. Također, sa viškom kilograma povećava se i rizik od razvoja dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti.

Fokusirajte se na tjelesnu masnoću i zapitajte se gdje je ima najviše

Veći postotak tjelesne masti povećava rizik od raka, dijabetesa i srčanih bolesti. Ako imate visok sadržaj masti oko struka, to može poremetiti rad hormona. Na taj način povećavate šanse za razvoj raka dojke i materice.

Počnite jesti zdravije kako biste smanjili rizik od raka

Prelaskom na zdraviji način ishrane, sigurno ćete se uvjeriti u prednosti gubitka kilograma. Mršavljenjem smanjujete rizik od raka. Evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da počnete donositi zdravije odluke oko izbora namirnica za večeru.

Za večernji obrok polovinu tanjira napunite voćem i povrćem bez skroba kako biste obejzbjedili vitamine, minerale i razne fitonutrijente koji su vam potrebni da se zaštitite od bolesti. Hrana bogata vlaknima će vam pomoći da se osjećate sitim, pomažući da se ne prejedate ili da ne jedete prečesto.

Ograničite unos povrća koje sadrži skrob (poput krompira, kukuruza i zelenog graška) jer ove namirnice mogu podići nivo šećera u krvi, pretvaranje viška šećera u masnoće i njihovo  skladištenje u masnim ćelijama. Ako ćete jesti skrobno povrće, birajte ono poput žutog kukuruza ili slatkog krompira (batata).

Izbjegavajte prerađene žitarice (poput kolačića, čipsa, krekera i žitarica za doručak) jer ne sadrže dovoljno vlakana. Umjesto toga, birajte namirnice kao što su smeđa riža, kinoa i heljda. Ostale namirnice koje će vam pomoći su nemasni proteini, koje nalazimo u grahu, sočivu (leći), pečenoj ribi i piletini ili ćuretini (bez kožice).

Recite zbogom prerađenom mesu kad god možete

Mesne prerađevine praktično su među našim svakodnevnim namirnicama. Iako je možda teško u potpunosti izbaciti prerađeno meso iz ishrane, zdravo je barem smanjiti količinu koju jedete na sedmičnom nivou.

www.prvozdravlje.com